Sommarfiske



I helgen var det väder. Vattentempen hade stigit till hela 18 grader i de skyddade skärgårdsvikarna och storabborren jagade vid vassarna. Denna fina borre tog på mete med hel (död) strömming. Konstigt nog tog inga gäddor på strömmingsmetet utan enbart abborre. På de platser jag jag fiskade finns det gott om gädda som dessutom gärna högg på jiggfisket. 

Det borde gå att fånga all storts rovfisk på strömmingsmete. Även öring men jag har ännu inte kommit på nån bra plats att vara på. En del säger att man ska meta vid stimmet, men jag vet fortfarande inget om djupet man ska presentera agnet på. Det är ju ganska djupt där stimmen brukar hålla till. Öringen kanske jagar på alla vattennivåer så här års.

Kommentarer
Postat av: johan alterstav

Tjena.

Bra sida du har.

Kul med gryts bilder.

Har själv landställe i gryt.

Kör havsöring och gös.

Vi kanske kan utväxla lite fiskeplatser.

Har många bra ställen, har fiskat i gryt i 28år

2009-06-25 @ 11:03:43
Postat av: roger

Fin,fin abborre....mmmmm!

2009-11-20 @ 14:39:33
URL: http://www.fiskelankar.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0