Skärgårdsguiderna rapporterar

att de snart kommer börja med öringfisket för hösten. Det kommer tidigt iår.


Själv ska jag fiska lite mer regnbåge, Nävsjön ska ha i nåt ton fisk till innan isen kommer (enligt rykten).

Jag ska pröva Bråviken i alla fall en gång med spinnspöt i höst. Efter att ha pratat med lite bekanta om förra höstens fiske i Bråviken efter öring lät det dystert. Själv fick jag ingen då heller.

Det börjar även dra ihop sig till lekspaning och den årliga öringleksfotograferingen. I år ska jag få några riktigt heta lekbilder.
 

Kommentarer
Postat av: Herr D

Jag såg att du varit i Nävsjön och jagat. Tänkte själv åka dit i helgen, Paddlar du ut från stora parkeringen när du Ringfiskar?

2008-09-30 @ 15:32:11
URL: http://www.b3fiske.blogspot.com
Postat av: Bråviksöringen

nej jag sjösätter längre bort på sydsidan eller vandrar bort med ringen på ryggen beroende på vilken sidan jag ska fiska.

2008-09-30 @ 22:44:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0