Radioaktiva puppan!



Ska testas i höst på regnbågen. Jag tror den kommer göra succé. Nu syns inte det här på bilden men det är rätt små flugor,  2 cm kanske. Jag ska försöka satsa på att lära mig fiska med mindre flugor i höst. Har alltid varit impad av flugfiskare som knyter på nåt mikroskopiskt och fångar fisk. Tyvärr är jag fostrad i streamerskolan och var rädd och tvivelaktigt inställd till allt under storlek 10..Och det är inte bara regnbågen detta fått effekt på, utan även kustfisket lider. Jag ska bli bättre där med och läa mig fiska med små scuds eller märlor. Radioaktiva (super-)puppan får bli ett steg på vägen. Den fiskas infettad i ytan, ganska fort för en torrfluga så den dyker ned och upp genom ytan. Fisken kan hugga lite när som helst, ibland ser man inte ens att den tar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0