Nyköpingsån


Ni som kan ån vet precis var jag är.. repet med kroken hänger längs muren där. Jag fiskar av stenarna utanför med "dunderklumpen" och liten orange tub. Vatten till midjan och flugan gick djupt men vad hjälpte det?

Jag var där igen.. det finns ju grov fisk där nu.
Rapporten är lite inaktuell, det va väl nästan en vecka sedan jag fiskade där nu.

Det var kräftskva i huset med föreningen, fast jag skulle åka kl 0300 de ca 6 milen norrut. Fisket öppnar ju vid fyratiden.  
Jag ska göra rapporten kort och koncist, jag fick ingen fisk den här gången heller!

Mycket vatten gick det, tung lina hade jag men det hjälpte inte att "dunderklumpen" svepte botten hundratals gånger hela dagen. Åns botten måste vara välstruken som en skjorta.

På vägen hem somnade jag nästan bakom ratten, det var lite läskigt men inte den första gången ögonen blir tunga efter ett ambitiöst pass i ån.


Efter 9 timmar var jag trött och ville åka hem. Jo det var flera fiskare vid ån, men de fick inge heller.

I motalaström i Norrköping får dom såna här:


Lax 6 kilo, på fluga!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0