Rapport från helgen

Ja då var man hemma igen efter helgens fiske.
Båda dagarna bjöd på bra väder men rätt stark västlig vind. På lördagen var Sasse och hans kusin gäster i båten och vi skulle ha gädda. Inga problem tänkte jag men de visade sig vara jäkligt tröga. Ekolodet visade ynka 44 grader fahrenheit. ca 7 grader. Jag har börjat läsa av ekolodet i fot och fahrenheit för att den alltid ställer om sig själv till dom enheterna. Förra veckan var det 11 grader så det var en rejäl drop i tempen. Bra för öringen, kass för gäddan. 




Av flerårig erfarenhet visste jag att det bästa sättet att få gädda är att fiska efter havsöring så jag fiskade med mina vanliga öringgrejor och öringdrag. Det funkade såklart rätt bra nu med och jag gick till 2-0 ledning i båten. Sasse kontrade efter lunchen och gick snabbt upp till 2-3. Ajaj tänkte jag och fick som tur var in 3-3 bara sekunder efter att ha blivit omfiskad. Sedan stod det och vägde, Sasse tappa en fin på en het öringlokal. Själv hade jag inget mer. På vägen hem stannade jag på ett säkert ställe och Sasse tar ledningen med 4-3 i första kastet. Sedan är det på gång att bli 5-3 men den fastnar inte, så jag passar på att byta öringdrag mot Biltemavobbler och krokar nr 4 när jag i ett vevstopp micklar med gasen. Gäddan krokade sig själv. Det blir inga fler sen, skönt att slippa få spö på hemmaplan. Inga öringar såg vi tyävrr men jag gillade inte heller västanvinden. 


Sasse laddar på ett överdrivet mothugg som knäcker RT-spöt. Det blev Jerkdrill av detta. 

På söndagen fiskade jag helt på öring men nu blåste det värre och många ställen vågade jag inte gå in på med så stark vind. På väst finns det inte heller så många bra öringplatser at fiska av. Det hela blev avslaget och den dagen slutade i ett fiasko.   


Att fiska med Ron Thompson kan vara en extra krydda om gäddorna inte blir större än så här.

Kommentarer
Postat av: Magnus Uhr

Grymma bilder och bra skrivet.

Tack för en underbar dag trots att gurkorna inte ville vara med och spela boll.



Mvh sasse

2008-10-20 @ 11:49:56
URL: http://edgeflyfishing.com
Postat av: Markus Uhr

Tack för resan.

2008-10-21 @ 19:57:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0