Resultatlös öringjakt

En dag i lågtryck och en i högtryck.
Den första dagen fiskade jag från land i fredags. Ett av mina favoritställen, plötsligt på eftermiddagen kommer en fiskare till. Vi pratade lite, han hade inte fått nån heller. Men för några veckor sedan hade han fått torsk! Från land på öringdrag. Där ser man tänkte jag. 

Tog båten dagen efter skulle undersöka saken lite bättre. Med lod, men torskpilk hade jag ingen. Åkte runt och letade lite vid djupbranter och ekolodet markerade för fisk lite då och då längs botten. Jag släppte ner de tyngsta draget jag hade med extra förtyngning, plus en jigg som upphängare. Fortfarande för lätt till vikten. Inga hugg. Mitt ekolod kan vara lite mysko ibland, jag vet inte om jag vågar lite på det. Lördagen var väldigt klar och vacker, flera andra båtar var ute och fiskade. En båt åkte ut och lade sig en bit utanför havsbandet och låg sedan stilla där. Jag tror den båten fiskade torsk. Av dom här nya erfarenheterna så skulle jag gissa att det faktsit finns lite torsk åter i skärgården. Om det stämmer lär det höras mer fram över.

Jag gick över på att fiska öring istället, men inte en fena nånstans. Hösten är svår.

   

Kommentarer
Postat av: Herr D

mmm, jag brukar allt vara där och sutta jag också, jag tror minsann att det var Leif du stötte på också ;-) för torsken hade han inte fått där eller hur? Kul att det varkar komma igång med Torsken hoppas bara att dom inte börjar lägga garn i hela viken bara. Den 22:a eller den 23:e luter det åt Nävsjön. Intresse?

2008-11-06 @ 09:29:33
URL: http://www.b3fiske.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0