Gäddfiske

Idag blev det gädda med Sasse. Vi skulle pröva ett ställe som varit hett den senaste tiden.



!OBS! INTE I GRYT !OBS!


Sasse stack iväg i sin fiskemaskin och drog på två innan jag ens var i vattnet. Sedan försvann han iväg och jag satt å gnugga vassar efter gurka med ringen. Tyvärr gick blixtlåset  på ringen åt helvete så det måste lagas på något vis.
Gädda är inte min starka sida ingen fisk jag direkt går igång på heller. Efter ett tag hade jag en på och lite senare landade jag en vanlig 2kilos och en mindre knappa ettkilos. Det blåste, var kallt och regnade, riktigt skitväder.
 
Sasse kom förbi, jag visste att han skulle fråga hur många jag fått, och jag satt och klurade på om jag skulle säga som det var eller om jag skulle hitta på att jag tagit sjutton. För nåt i den stilen gissade jag skulle krävas för att bräcka honom. Men jag sa som det var för han hade inte fått några fler än sina två heller. Den usla sopan, med kajak å allt ;)

Lite senare kommer han paddlande för allt vad benen är värde, för det är en kajak man tramppaddlar, och säger att han fått stor. I en IKEA-kasse ligger storgurkan och ska plåtas. 99 cm och 8.6 kilo. Den hade jag inte velat ha i ringen, fy fan för dessa monster. Den hade dessutom bitit Sasse för hela kajaken var blodig som ett helt slakthus. Bitts gör minsann inte öringar!

Bjässen klarade av att återutsättas efter vägning och mätning och kortare paddlingstur.


99 cm / 8.6 kg på fluga från kajak.


Kommentarer
Postat av: Herr D

Halloj! Siktet inställt på Söndag! Nu kommer det att vara minusgrader hela tiden tills dess och Sjön har en förmåga att lägga sig tidigt då den är grund. Jag rekar på Lördag och ger dig en hint om du tänkt dyka upp. Då slipper du åka förgäves. ligger isen kör jag HÖ jakt istället ;-)

2008-11-20 @ 21:41:21
URL: http://www.b3fiske.blogspot.com
Postat av: Herr D

Hallå! Kan meddela att sjön lagt sig till vila, Is och snö på hela sjön. Det blir HÖ jakt istället för min del imöra. Skitfiske på dig / Herr D

2008-11-22 @ 15:05:32
URL: http://www.b3fiske.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0