Mer flugor

Idag har jag bundit mer torrisar. Det blev tre olika mönster och två av dem innehåller foam. Tyvärr har jag inte kameran på plats men jag ska lägga upp några fina bilder när jag får tid.

Askarna börjar annars fyllas rätt bra. Jag har lite nymfer kvar att binda och sen kanske jag ska avsluta med att binda upp lite zonkers fast jag skippar nog de värsta Kalle Anka-färgerna. 

Jag ska köpa in tafsar också. Det blir nog lite olika storlekar med 0.16 som minst till 0.23 som störst. När jag fiskar streamer vill jag ha lite tjockare tafs eftersom stor fisk kan hugga hårt. Har vid några tillfällen i Bråviken haft fisk som bara dragit av tafsen i hugget. En gång var jag snabb att knyta på en exakt lika fluga och bara nån minut senare lägga ut den på samma ställe och direkt kroka den största öringen jag tagit på 4.6. En annan gång var i våras när en stor bjässe slet av på precis samma sätt. Den fisken var kanske ännu större.   

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0