det pågår något oheligt nere i Gryt..

Den här dagen började med att jag blev manglad av min egen bil när jag skulle tanka på morgonen.. det hela involverade en handbroms som inte tog och en lutande backe med en hård vägg nedanför.. dum som man är ställer man sig ju emellan och agerar airbag så att bilen inte far rätt in i väggen. Skit samma hur det går med kroppen bara stötfångaren och grillen är hela. Just nu är jag blåslagen och kan inte gå och det var såklart totalt inte värt det..

Lördag och första turen med stora båten. Skönt att kunna fara iväg lite mer. Bra förhållanden med sydvind och solsken. Jag å pappa prövar lite gamla kända ställen men inget händer. Dagen känns "svår" och inte ens gäddorna ville ha våra drag. Vi driver ut ur ett stort "badkar" med varmvatten och efter sundet frågar pappa om jag inte ska pröva några kast mot stranden. "Jo visst" tänker jag "kostar ju inget" draget far och så hugger det i första kastet. Fighten blir ovanligt hård och fisken kröker spöt ända ner till handtaget flera gånger när den dyker ynder båten. Detta är helt klart en av de mest fightingsugna öringar jag fått. 
Pappa håvar en 2.8 kilos i bra form. "Bosse-draget" från guideserien levererar åter. Ett riktigt kanonbete. 

PS. Vi rökte bort den värsta plåtsmaken med al-trä så den gick att äta. Mums!

image113


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0