Demonstration av kraften på den mörka sidan..

image114
2.3

Idag var det fina förhållanden i Gryt. Mycket vind från ost, mulet väder och medellågt lufttryck. Öring fanns det överallt. I båten hade jag lurat med mig Sasse. Rättrogen flugfiskare som jag snabbt vände om till den mörka sidan. Plåten ven genom luften hela dagen och i fortsättningen kommer Sasse gå under namnet "Darth Sassus" och bli min lärling i allt som rör den mörka sidans fiske.. huhuhu

Öringarna kom igång runt lunchtid och vi hittade dem återigen på samma typ av plats som innan. Jag börjar misstänka att jag har kommit på något viktigt när det gäller att "se" hot-spotsen på sjökortet.. Idag fann vi öring på tre olika platser, alla lika till karakären. När man vet var man ska förlägga fisket efter öring är det plötsligt inte så svårt längre. Ska bli intressant att se om de här platserna håller i sig våren ut.

Facit blev att jag fick 2 och Sassus 1. Men han fick en gurka också.
Förutom de som kom upp hade vi en rad hugg och följen. Med lite tur på slutet hade vi landat ännu en fin öring.
Min första fisk var lite under 50 och fick därför simma hem. Den andra var klart över 60 cm men lite mager. Den hade dessutom ett gammalt sår nära stjärtfenan som läkt ihop. Vi gissade att det va orsakat av propeller eller ryckfiske. Skadan kan ha bidragit till fiskens magerhet. Den var dessutom odlad och fick bonk.
Darth Sassus fick en på 50 som va jättefin och fet. Alla tog på ludde Lila/silver.  

image115
47-48 cm
image117
50!

Det här betyder att nr 8 och nr 9 är landade och faktum är att 10an "bet på" innan vi kom hem. Tyvärr fastna den inte men vi såg fisken hugga ända inne vid båten. Fisket är väldigt hett just nu.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0