Full pott

Bängbågefiske idag. Det verkade gå trögt för di flesta men själv visar man klass och tar tre på torrt.  En fjärde snodde flugan i hugget. Tyvärr ingen storlek att tala om men det va flera år sen jag fiskade regnbåge i dessa gölar så det var en nostalgiskt återresa. Och om denna tur var nostalgisk så en sjö i Överum jag skulle bli tårögd av att fiska i igen.. det var nog 9-10 år sedan sist och på den tiden metade jag, med gult kastflöte och hemgrävd daggmask. Fick alltid en eller två fiskar i den sjön..

Hur som helst, lite rapport.
Kom till sjön halv åtta, folk hade kommit och gått sedan fem i sjön. Ingen fått nåt tydligen.. så det va trögt. Vid dryga niotiden fick jag första på en infettad superpuppa. Fluggölen började sedan bli lite trång av fiskare så jag åkte till den lite större metsjön som såg mer sparsamt nyttjad ut. Där fick jag två till på superpuppa, och en som tog flugan, fast då var det fjädermyggkläckare. 

Jag passade på att rensa fiskarna ganska snabbt efter fångsten för att se vad de åt. Man känner ju sig som ett proffs när man tar dom lite snyggt på torrt och alla andra dänger med zonkers och påskfjädrar.
Bängbågen verkade av maginnehållet inta det mesta av sin föda i ytan. Barr, bark, och småpinnar stod på tydligen på de kräsnas meny,  såblev det givetvis balsageting som åkte på tafsen. 8-) Det låter som ett dåligt skämt (eller ett jävligt bra!) men ärligt så körde jag lite balsageting också, men puppan imiterade drivande trädnedfall bättre.  


Mobilkameran är åter "stand-in".  


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0