Havsöringfiske i Gryt

Det var ganska bra förhållanden. Rätt frisk vind från sydväst och mulet väder.
Fisket var ganska ok, en liten gädda på den första platsen sen var det stilla på de nästa två. Inne vid vassarna stod gäddor och tog gärna våra Luddar och drag från guideserien. Hittade en hel del riktigt fina gäddvikar vi inte varit vid förut. 
Fortsatte fiska efter Öring och på ett ställe trodde jag bergis att jag hade en på. Det var mer som ett våldsamt hugg på öringmanér än ett gäddhugg. Fiskade av platsen igen och en gädda högg där då. 
Vi fiskade ofta av stränder och djupbranter i lovart, gärna med grund och stenar. Gäddorna stod där också. Den största för dagen tappade jag när vi hade gått iland för lite fika. Jag tog med ett spö och kastade från land när en förhållandevis stor gädda tog. Den släppte inne vid land och vägde kanske 5 kilo. Lång var den i alla fall. 



Totalt fick vi 9 gädor och tappade ett gäng och detta var bara på havsöringplatser. 


Den stora gäddan vid stranden. mellan 80-90 cm ungefär.


Gott om gäda fanns det i alla fall. 

Vattentemp 11 grader. 

Nästa helg är det försök nr två.  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0