Gryts top 5 för öring!

Det har börjat trilla in en del mail från nyfikna fiskebröder runt i landet som är intresserade av att testa fisket efter öring i Gryt! Intressant att folk ända från Stockholm vill åka hit en fight med våra öringar. Som solidarisk fiskebroder kommer jag därför att i en ny serie här i bloggen lista mina fem hetaste ställen i Gryts skärgård.  

Det här är platser ni inte får missa!

Först ut kommer plats nummer 5!


Huklint eller "kanalen" som jag kallar den är ett riktigt hett vårställe som inte många känner till.
Här formar öarna en kanal med ordentligt djup och denna kanal drar till sig mycket fisk på våren. För att det här stället ska fungera måste det blåsa syd eller nordvind så att vattnet strömmar genom. Jag vet inte varför fisken kommer hit men något måste det vara eftersom fisken finns här vår efter vår.
Vid militärbryggorna har flera fina öringar huggit. Låt inte djupet avskräcka, fisken hugger nära bergskanten.
Bäst fiske har jag haft med 20 grams vickevobblers, gul/grön eller Gul/röd precis under ytan. Den största öringen jag fått här vägde nästan 4 kilo.


Nästa vecka kommer nr 4! Det blir ett mer välbesökt ställe, men några fler båtar tror jag allt det klarar av!

Kommentarer
Postat av: Perra

Tjena! Då hoppas jag att du släpper dina 5 hetaste platser för havsöring i bråviken också :-). Tack för en bra blogg. Mvh Perra

2008-11-08 @ 12:17:44
Postat av: niclas dansson

Hej sluta skriva om gryt låt folk få leta sina egna platser,det är det som öringfiske handlar om antalet båtar har ökat markant, du gör ej saken bättre . vem vill ha ett nytt stockholm där det kö till vikarna,inte jag och när det kommer till kritan troligt vis inte du heller.

2008-11-09 @ 22:27:32
Postat av: Robin Larsson

Vad är du för jäkla pucko som lägger ut info om öringfisket i Gryt. Har fiskat i dessa områden i 15 års tid och har tidigare inte behövt trängas med fiskare på fiskeplatserna men de senaste åren har det blivit mycket fler fiskare i området tack vare sådan som dig som inte kan hålla käften och har ett behov av att synas. vad tror du att du vinner på detta ? Ett stort tack från några låtsaskompisar på nätet ! Vill du ha det som i stockholms skärgård dör det är kö till de hetaste fiskeplatserna - så vill inte jag ha det- vill du ?

Hoppas du tänker om och inte lägger ut mer info.

2008-11-10 @ 09:10:57
Postat av: ällström

Hej, kollar frekvent in din fantastiskt trevliga sida. Fiskar själv havsöring på västkusten, men eftersom vi har en gammal kåk på Ämtö i Gryts skärgård ska vi försöka klura ut var havsöringen kan luras härute. Direkta fiskeplatser kanske är lurigt att lämna ut, men du kanske kan ge tips om typ av botten, vädersträck och hur långt ut man ska bege sig under mars-april för att hitta HÖ samt flugor som funkar?



2009-03-04 @ 10:42:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0