Första fisken

fick jag idag. Den var inte speciellt fin tyvärr. Tänkte åka iväg tidigt imorse men ja orkade inte så ja hamna i Bodaviken vid 13-tiden. Blåste gjorde det ju inte alls som jag trodde, det blåste nämligen kraftigt igårkväll. Men Bråviken låg nästan blank och stilla. Vattnet lite över det normala och ganska klart. 

Det kändes ganska bra från förutsättningarna. Efter ett tags fiskande såg jag hur nåt ljust uppenbarade sig mot den mörka grusbotten. Aha! tänkte jag och la ett kast åt det hållet och så kom ett hugg, ett sånt där som egentligen inte känns som ett hugg, utan mer att nu va det fisk på. Utan någon dramatik så att säga. Fisken som kan ha vägt dryga kilot var mager och kanske halvmetern lång. En hona om jag såg rätt och den fick såklart simma hem. 

Träffa Butcher och Silver is what counts, de hade fått fyra tillsammans ett stycke bort. 
http://www.edgeforum.com/index.php?action=dlattach;topic=56385.0;attach=51975;image   

denna var störst.

Imorn blir det hårdsatsning med Butcher lite längre ut. Kameran åker med!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0