Första vårfisket i Gryt

Fiskade med pappa. Vi tog "lillbåten" ut till ett fint HÖ-ställe vi fått en del på tidigare. Det blåste rätt så mkt.
För första gången satsade jag med fluga och flytring. Det blir mer sånt framöver.

Ingen av oss fick eller kände någe. Det var svårt att nöta på med vinden som bråkade. Bästa chansen kändes det som om det var vid en strand med full pålandsvind (10-12 m/s) men där gick det inte att flugfiska så bra.

Jag testade i en lugn liten grund vik i lä också men inget där heller.

Nya 7/8an har nu fått en fighting butt =)
Butten va ganska stor, kanske mer avsedd för klass 8/9or enhands men det gör inget. Monteringen gick ganska lätt hoppas det håller.

Jag blev ruskigt sugen efter denna tur att testa gäddflugfiske, nu när jag har ett spö som kastar "fågelungar" så kan det vara värt att pröva.Det blir säkert en del om man fiskar på heta platser nu på våren.

Gäddflugtafs beställt, gäddflugor också. Jag har en naiv föreställning att jag ska hitta en vindskyddad grund vik (1-1,5  meter djup) med massa lekgädda som jag ska se ta flugan. 

image68image69image70image71image72image73image74 

Kommentarer
Postat av: Anonym

"Jag har en naiv föreställning att jag ska hitta en vindskyddad grund vik (1-1,5
meter djup) med massa lekgädda som jag ska se ta flugan."

Ett sådant ställe har jag. Vad sägs om en tur i tidiga april?

-Alex (rensvind)

2008-02-26 @ 08:24:31
Postat av: Calle

Det låter intressant! Jag hör av mig via PM på edge!

2008-02-26 @ 13:01:48
Postat av: Johan

Jag köpte en Snowbeelina. Du får gärna köpa min Sameo int klass 8 om du vill. Vi snackade ju om det om du minns. 100 spänn! Mycket trevligare än ståltråden du råkade ut för.

Snowbee XS-ED var en mycket trevlig kompis förresten. Jag lade ut hela linan på första kastet. Inte den längsta linan visserligen bara 27 m. Den har bara 7 m klump men den "viker" sig inte ändå. Enda problemet var att skjutlinan är väldigt följsam. Så följsam att den riskerar att trassla.

2008-02-26 @ 19:35:53
Postat av: Calle

jag köper den gärna av dig Johan! Blir perfekt!

2008-02-26 @ 22:16:03
Postat av: Johan

Perfa. Tycker inte du ska behöva fiska med den skiten du fick. Vi får ta det nästa gång vi träffas. Kanske i påskhelgen. Linan ligger nere i sommarstugan så jag tyvärr inte skicka den.

2008-02-26 @ 22:44:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0