"Värdiget och förnedring"

Fyra väldigt värdiga herrar mötte upp vid Bråviken i gryningen för att dra höstens första öring. När solen gick ned kunde de konstatera att förnedringen låg över dem. Melker var den förste som drog fram renskniven för att själv göra slut på sin vanära.
(nej ok det gjorde han inte)


"Är det inte billigare att åka till fiskaffärn?"
"Man kan både få torsk och abborre!"

Vi var ändå ganska nära, Mr Rapala kunde från ett högt berg se hur ett stim storöring steg upp från bråviksdjupet och närmade sig Eriks fiskeplats. Likt en exotisk fiskeguide från varmare hav markerade Mr Rapala med säker och tydlig hand var den gode Erik skulle placera sin fluga. Två kast, två missar. Förnedring. Det blir kanske några turer öringfiske för Erik till innan han ska försöka med tarpon eller bonefish.

Tack för en trevlig dag grabbar!
Extra tack till johan för att jag fick gästa hans underbara hem!

image14image12
image22

image24
image17image16
image21
image23
image19
image20

Kommentarer
Postat av: Kajsa

Nice =) Tyckte mössan var tuffast =P

2007-10-14 @ 12:29:59
URL: http://kajsan.bloggagratis.se
Postat av: Erik

Nice pics! Du får lära mig fiska annat än abborre någon dag, klåpare! :-)

2007-10-14 @ 14:45:09
URL: http://kaer.blogg.se
Postat av: Johan

Jävligt snygga bilder Calle, du blir bättre och bättre. Söndagen stod också i förnedringens tecken tyvärr.

Man får mersmak av förnedring, det blir en tur nästa helg igen.
Vi hörs!

2007-10-14 @ 18:57:18
Postat av: Calle

Tack så mycket Mr Johan "Rapala" ;) Va synd att ni gick torsk på söndagen också.

2007-10-14 @ 20:29:17
Postat av: Eric

Riktigt fina bilder Kalle...
Helgen gick i förnedringens tecken, men det kunde varit värre. Man kunde ju fötts som spinnfiskare. Eller också kunde man ju ertappats med en multiplikatorrulle i garderoben... eller hur Johan?.

Tack killar för trevligt sällskap!.

2007-10-14 @ 20:38:39
Postat av: Johan

Sluta tracka mig!
Alla har vi lik i garderoben, akta er så att jag inte börjar rota i era privatliv!
Jag erkänner att det såg jävligt risigt ut med mitt spinnspö och tavlan med nätfiskare men alla har väl begått fruktansvärda misstag.

Calle, sluta kalla mig för Mr Rappala

Puss på er killar!

2007-10-15 @ 11:29:04
Postat av: Calle

Sorry Johan, jag trodde att du inte skulle ta det så hårt. Men är man flugfiskare ända in i själen så svider det säkert!

2007-10-15 @ 20:44:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0