Fiske i ottan

Jag tänkte jag skulle lura förhållandena genom att fiska väldigt långt ut, på en väldigt bra plats, väldigt tidigt.
 Det gick inte så bra och den enda jag lyckades lura var mig själv såklart!

Men det är lite speciellt att sätta sig i bilen och åka iväg innan fyra på morgonen. Man får se mycket "natur" i alla fall. Tre älgar, åtta rådjur varav tre nästan sprang på mig, och räv och träna också. Fast det var ju öring jag ville se och någon sådan syntes inte till! 

Jag förstod ändå ganska omgående att försöket skulle gå åt pipan, så här såg havet ut lite efter vid 5-tiden:

  image123
image124

Lågvatten och..ja ni ser inte en vindpust. Brisen kommer ju lite senare på dygnet men den väntade jag inte på.

Jag passade på att inspektera min gamla fångstplats! Nu gick det att vada lååååångt ut och se hur botten såg ut och lite annat skoj. Sedan inspekterade jag öringskafferiet, det vill säga blåstången!  I den fanns det jättegott med märlor och feta räkor. Såna där räkor tror jag kan va heta som bete vid öringmete. Jag vet att de fungerar kanon för abborre. Nu har ändå lekströmmingen kommit in och börjat leka så öringen äter nog mest av den skulle jag tro.    

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0