finns det fisk i den förbannade viken eller?

Nu har man gjort det igen. Bommat Bråviken. Inte en känn. Fiskade med nya 7/8an och IM-linan. Nåt lärde man sig iaf. Fiska med IM-lina = linkorg ett måste. Linan sjunker lite mer än flyt och det blir svårt att skjuta.. 

spöt och linan var annars inte en flugfiskares våta dröm att kasta med men vad ska man begära när det kostat mindre än 800.. Om jag kan sträcka ut linan också kommer nog en del fixa sig. 

Inga kontakter idag heller. Fisken e ju som bortblåst. Förra året fanns mkt mer smått men iår har jag inte sett mkt fisk alls. image66
Avslutade min dag ute på skäret.
   

Kommentarer
Postat av: Anonym

på kartan ser det ut att vara ett fint sommarnattsställe det där skäret. Kan det stämma?
Själv har jag haft ok fiske än så länge fast jag har bara varit ute tre gånger hittills, nu till helgen blev det öppningar i kalendern så det blir till att mangla hela helgen tror jag.

MVH
-Rensvind

2008-02-11 @ 11:54:49
Postat av: jonas

tjena! Kul att läsa om mina gamla hemmavatten.Jag har fiskat fluga på platserna som du nämner och besöker sedan 1990.På den tiden fiskade ingen öring där,första åren hade vi snittvikter på 3-3,5kg. Och det var vanligt med 4 kilos.Nu bor jag i göteborg. Här får vi många fler men mycket mindre.Fiskar i nypan/nävekvarn 2-3 ggr om året.Brukar faktiskt bli några fiskar på de gamla platserna. kolla in våran sida www.fiskebloggen.se och hör av dig på mailen där så kanske vi kan tjöta lite öringfiske.ha de gott jonas.

2008-02-11 @ 22:58:08
Postat av: Henrik

Det finns fisk i viken! Kolla:
http://oggebloggen.blogspot.com/

2008-02-13 @ 19:19:50
Postat av: DEJW

Tjenare,

Har du funderat på att köra med en lina där "bara" spetsen är IM ("clear-tip")?
Själv jagar jag HÖ med 3 olika linor; Flytlina,
(byter tafs om jag vill ha snabbare sjunkhastighet), Flytlina med sista 3m är IM, samt flytlina med 9m IM-spets.

Snygg blogg btw!!!!

DEJW (från edge)

2008-02-28 @ 10:42:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0