Fortfarande ingen fisk!

image35
8:e december
Försökte igen, vinden låg på lite från sydväst och gjorde fisket kallt. På morgonen prövade jag en ny vik jag aldrig varit i tidigare. Utanför låg en flock måsar och dök på något, strömming kanske? Jag kände inget där i alla fall och åkte vidare till mer bekanta platser. Ganska snabbt fick jag hugg där, på vit räka tror jag det var. Byte plats en tredje och sista gång för dagen, till lä. Där hände desto mer, jag såg fisk i ytan och hade flera misstänka kontakter.
När dagen var över kunde jag dock återigen konstatera att jag fisklös. Varför är det så svårt på hösten? På våren är det ju så löjligt enkelt ibland..

Nu i alla fall känns det mer rätt att fiska grunt igen, vattnet är kallt som satan och fisken börjar nog inta det klassiska vinterbeteendet igen, det vill säga stryka extremt landnära på grunt vatten. Många vinterfiskar jag tagit har gått på just 1-1.5 meters djup.
image36

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0